top of page

Comunicat oficial als pares dels nostres equips de futbol base

El motiu d'aquest comunicat és per informar-los que després d'esperar més d'un mes de temps per intentar resoldre dialogant la problemàtica que encara continuem tenint, respecte als horaris d'entrenaments de l'actual temporada i amb la petició per la nostra part de la mediació de l'alcalde del municipi, tornem novament al punt de partida, és a dir, continuem amb els mateixos problemes que abans.


Durant aquest temps el club no ha fet cap acció reivindicativa per apostar pel diàleg i l'entesa i, l'únic que hem rebut han sigut amenaces per part dels responsables de la regidoria d'Esports i del Patronat Municipal d'Esports (ens han amenaçat d'interposar una querella contra els responsables del club) i excuses inacceptables.


És per aquest motiu que no ens queda més remei que continuar amb les accions reivindicatives i informatives per mirar de solucionar aquests problemes.


El passat 22 de gener el Patronat Municipal d'Esports va fer un comunicat oficial explicant diverses qüestions i donant la seva opinió de la problemàtica que tenim i hem de dir al respecte les següents consideracions.


1. Amb relació a les qüestions econòmiques:

· És cert que el CF Les Franqueses porta ja 3 anys rebent la mateixa subvenció directa cada temporada, és a dir 12.000 €, i aquesta és la realitat al marge de les qüestions terminològiques que es vulguin dir. També és cert que s'han apujat les partides pressupostàries als últims anys per les subvencions directes a entitats esportives del municipi, al marge de les explicacions o justificacions que es vulguin dir.


2. Amb relació als espais cedits a les entitats esportives (horaris d'entrenaments):

a) El Patronat Municipal d'Esports diu al seu comunicat que el nostre club ha crescut de manera significativa i quasi, vénen a dir, de forma irresponsable, el nombre d'equips, pel que nosaltres demostrem amb les següents dades que això no és cert:

· Temporada 2014/15: 24 equips, Temp. 2015/16: 23 equips, Temp. 2016/17: 22 equips, Temp. 2017/18: 24 equips, Temp. 2018/19: 25 equips.


Si analitzem les dades anteriors, veurem que respecte a la temporada 2014/15 hem crescut en un equip, és a dir, que no hem crescut de forma significativa, ja que en l'actualitat tenim gairebé els mateixos equips que fa cinc anys.


També hem d'explicar que si aquesta temporada hem augmentat en un equip el nombre total, és pel fet que no es quedessin fora del club diversos jugadors que a molt temps que són a la nostra entitat i a més, la majoria són del poble de Les Franqueses del Vallès.


b) El Patronat Municipal d'Esports diu al seu comunicat oficial que el nostre club té el 60% de l'espai del camp de futbol de Corró d'Avall per entrenar, i l'altra entitat que comparteix la instal·lació amb nosaltres, el 40%, però no diu, i aquesta dada és molt important, que la franja horària dels equips de futbol-7 (que és on resideix el principal problema al marge també d'algun equip puntual de futbol-11) els percentatges canvien substancialment i serien els següents:

- CF Les Franqueses: 16 equips de futbol-7 (50% repartiment del camp).

- L'altra entitat que comparteix la instal·lació amb nosaltres: 10 equips de futbol-7 (50% del repartiment de camp). 


Amb aquestes dades és molt evident que hi ha un criteri clarament discriminatori cap a la nostra entitat.


També hem de dir respecte a aquest tema, que amb data del 30/07/2018 el Patronat Municipal d'Esports ens va modificar per e-mail la nova programació oficial d'espais d'entrenaments per l'actual temporada i ens retallaven aproximadament un 20% dels espais en les instal·lacions de Corró d'Avall (camp de futbol habitual) respecte a la temporada anterior 2017/18 i evidentment, li donaven aquests espais a l'altra entitat que comparteix la instal·lació amb nosaltres, tenint en compte que nosaltres fèiem un equip més per necessitats socials com hem mencionat anteriorment.


Després de diverses reunions, escrits de queixes per aquesta situació, canvis d'horaris continus d'entrenaments dels nostres equips, cancel·lacions d'entrenaments, situacions inacceptables d'espais per poder entrenar (dos equips de futbol-11 entrenant al camp annex) i, mentrestant, espais (camp) vuits sense ocupar per part de l'altra entitat que comparteix la instal·lació amb nosaltres perquè no tenien suficients equips per ocupar els espais que el Patronat Municipal d'Esports, de forma irresponsable i totalment injustificada, li havia assignat i exclòs al nostre club.


Totes aquestes incidències les vam patir durant el final del mes d'agost i pràcticament tot el mes de setembre i, al final de tot aquest procés, ens van assignar més espais d'entrenaments per part del Patronat Municipal d'Esports, ja que van veure que la situació era insostenible i inacceptable, però amb la peculiaritat de què ens van donar els espais que l'altra entitat que comparteix la instal·lació amb nosaltres no necessitava, és a dir, horaris d'entrenaments en la tercera i quarta franja horària (de 20.00 a 22.30 h) i per una raó molt simple; doncs ells no van poder fer al llarg d'aquest procés equips juvenils i solament van poder formar un equip de categoria cadet i, evidentment, aquests espais no els necessitaven pel que tampoc ens solucionaven els problemes que teníem i que continuem tenint, principalment a l'àrea de futbol-7 (primera i segona franja horària).


c) El Patronat Municipal d'Esports diu al seu comunicat oficial que el nostre club es va negar a anar a entrenar al camp de futbol de Corró d'Amunt a partir de la programació oficial i definitiva que ens van donar oficialment amb data del dia 01/10/2018.


Hem de dir que aquesta afirmació NO ÉS CERTA i, a més, reptem al Patronat Municipal d'Esports que aporti qualsevol documentació oficial que demostri que posteriorment a la data del 01/10/2018 ens hagin ofert oficialment més espai al camp de futbol de Corró d'Amunt, o bé, a qualsevol altre lloc.


d) El Patronat Municipal d'Esports diu al seu comunicat oficial que a la reunió que es va celebrar a les dependències d'aquest òrgan el dia 01/10/2018, el nostre club va rebutjar una oferta per mirar de solucionar els problemes que tenim, a petició dels responsables de l'altra entitat que comparteix la instal·lació amb nosaltres que van assistir a aquesta reunió.


Hem de dir que respecte a aquest tema que NO ÉS CERT, l'únic que van plantejar els responsables d'aquesta entitat va ser que ells mateixos disposessin de més espais al camp annex de Corró d'Avall, a canvi d'oferir-nos uns espais (horaris) que no ens solucionaven PER RES els problemes que tenim.


També hem d'explicar que, si avui dia, els equips Alevins A i B (principalment), així com algun equip puntual de l'àrea de futbol-7 estan entrenant al camp de futbol de Corró d'Amunt els divendres de 17.30 a 19.00 h i no pas acabant els entrenaments a les 21.15-21.30 h no ha estat pas per la intervenció del Patronat Municipal d'Esports, sinó perquè els nostres responsables esportius es van informar que el club que estava utilitzant aquesta franja horària (CE Llerona) portava ja unes setmanes que no estava utilitzant aquest camp per motius interns d'aquesta entitat.


Evidentment, arran d'aquesta informació, vam sol·licitar oficialment al Patronat Municipal d'Esports aquest espai que estava vuit des de feia unes setmanes i com no podia ser d'altra manera, ens ho van concedir.


Esperem que amb aquesta informació quedi molt clara la posició del nostre club i la defensa de la nostra entitat.


Moltes gràcies per tot i rebin una cordial salutació.

La Junta Directiva, President i Coordinació General del Club



bottom of page